• O PREDMETE

        • Predmetová komisia zahŕňa predmety geodézia, prax v odbore, geodetické výpočty, mapovanie, počítačová grafika, automatizácia zobrazovacích prác, fotogrametria, modelovanie v 3D, kartografia, pozemkové právo, aktualizácia  geodetických informácii, geoinformatika, geografické informačné systémy, diaľkový prieskum Zeme, ekonomika

          Vedúca predmetovej komisie:

          Ing. Mročová Gabriela

          Členovia predmetovej komisie:

          Ing. Mária Hrtková

          Ing. Mroč Georg

          Ing. Hollá Zdenka

          Charakteristika predmetu

          Voliteľný predmet automatizácia zobrazovacích prác II rozširuje doterajšie teoretické vedomosti žiakov a praktické zručnosti nadobudnuté počas štúdia o automatizovanom spracovaní grafických výstupov s iným programovým vybavením. Nadväzuje na predmety informatika, počítačová grafika, modelovanie v 3D a automatizácia zobrazovacích prác.

          Obsah predmetu je zameraný na oboznámenie sa s programovým vybavením používaným v geodetickej praxi a zároveň získanie zručností z analytického spracovania geodetických výpočtov, vytvárania a aktualizácie digitálnych máp, zobrazovania a spracovania rastrových údajov a ich vektorizácie, tvorby grafických a tlačových výstupov na tlačiarne a automatické kresliace zariadenia.

          Ciele vyučovacieho predmetu

          Cieľom výučby voliteľného predmetu automatizácia zobrazovacích prác II je vytvoriť u žiakov v tejto oblasti ucelenú sústavu vedomostí a zručností za účelom lepšieho uplatnenia sa v praxi.

          Voliteľný predmet automatizácia zobrazovacích prác II sa vyučuje minimálne v rozsahu 2 hodín týždenne, pričom sa trieda delí na skupiny podľa platných predpisov. Výučba prebieha v odbornej učebni výpočtovej techniky vo forme cvičení, pričom každý žiak má k dispozícii počítač s potrebným programovým vybavením, pripojeným na rýchlostný internet. Teoretické časti učiva sú precvičované žiakmi súbežne s výkladom učiteľa na počítačoch. Vyučujúci ponecháva žiakom dostatočný priestor na ich samostatnú tvorivú prácu.

          Vo vyučovacom predmete automatizácia zobrazovacích prác vzdelávanie smeruje k tomu, aby žiaci :

           poznali pracovné prostredie programu a ovládali základné funkcie

           definovali a vedeli nastaviť pracovné jednotky

           vedeli tvoriť priamky, kružnice, elipsy, oblúky, krivky, texty, body a mnohouholníky

           ovládali základné funkcie geodetickej nadstavby a prácu s referenčnými súbormi

           charakterizovali grafické formáty

           vedeli vektorizáciu rastrového obrazu

           poznali základy 2D a 3D grafiky

           vytvorili vlastný projekt

           

           

          Štandardy:

          https://siov.sk/wp-content/uploads/2019/02/SVP_36_Stavebnictvo_geodezia_a_kartografia.pdf